Historia

Saclà Italia jo vuodesta 1939

Saclà perustettiin Luoteis-Italian Astissa vuonna 1923 nimellä SALPA (Stabilimento Astese Lavorazione Prodotti Alimentari). Yrityksen tarkoitus oli kerätä yhteen parhaat palat Piemonten alueen hedelmällisestä sadosta ja säilöä ne kuluttajien käytettäväksi ympäri vuoden.

Yritys sijaitsee edelleen samalla paikalla Piemontessa, vaikka nimi muuttuikin vuonna 1939 Saclàksi. Saclà tulee sanoista Societa Anonima Commercio e Lavorazione Alimentari. Yritys laajeni ja menestyi perustajansa Secondo Ercolen johdolla: Saclà laajensi tuotevalikoimaansa säilötyistä vihanneksista ja kehittyi nopeasti Italian edistyksellisimmäksi elintarvikeyhtiöksi.

Tänä päivänä Saclà tarjoaa laajan valikoiman tuotteita pestoista ja pastakastikkeista antipastoihin , säilöttyihin vihanneksiin ja oliiveihin, jotka ovat kysyttyjä niin kotimaassaan Italiassa kuin ympäri maailman. Kaikki Saclàn tuotteet on valmistettu Italiassa tuoreista, vastapoimituista vihanneksista perinteisiä reseptejä noudattaen ja korkeasta laadusta huolehtien.

Seitsemänkymmenenviiden vuoden aikana Saclà on saavuttanut maineen hienon italialaisen ruoan edelläkävijänä. Kokonaisvaltaisen tuotesuunnittelun ja teknologisen kehityksen kautta yhtiö on sitoutunut laajentamaan edelleen toimintaansa ja uudistamaan italialaista ruokakulttuuria.

Merkkipaaluja yrityksen historiassa:

• Uranuurtaja TV-ruokamainonnassa Italiassa. Saavutti vuonna 1969 markkinajohtajuuden kotimarkkinoilla oliivimainonnalla.
• Toi ensimmäisenä markkinoille purkitetut kivettömät oliivit.
• Uranuurtaja kierrekorkillisten purkkien käytössä ruuansäilönnässä.
• Kehittänyt uusia tapoja käyttää pastörointia ruoankäsittelyssä.
• Tytäryhtiöt Englannissa (vuodesta 1991) Ranskassa (vuodesta 1995) ja Saksassa (vuodesta 1999) sekä laaja verkosto jälleenmyyjiä ja yhteistyökumppaneita ympäri maailman. Tänä päivänä Saclà-tuotteita on saatavilla yli viidessäkymmenessä maassa.
• Saclà on pysynyt perheyrityksenä, jonka johdossa ovat tällä hetkellä Ercolen perheen toinen ja kolmas sukupolvi. Heidän intohimonsa aitoon italialaiseen ruokaan, tekninen edelläkävijyys ja uudet tuoteinnovaatiot vievät yritystä eteenpäin.

etichette